Δημοσιεύσεις

Αναπτυξιακός Νόμος

ΕΙΔΗ ΕΝΙΣΧΥΣΕΩΝ

Επιχορήγηση, η οποία συνίσταται στη δωρεάν παροχή από το Δημόσιο χρηματικού ποσού για την κάλυψη τμήματος των επιλέξιμων δαπανών του επενδυτικού σχεδίου.

Επιδότηση χρηματοδοτικής μίσθωσης, η οποία συνίσταται στην κάλυψη τμήματος των καταβαλλόμενων δόσεων χρηματοδοτικής μίσθωσης (leasing), για την απόκτηση καινούργιου μηχανολογικού και λοιπού εξοπλισμού, όπου η μέγιστη διάρκεια δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 7 έτη.

Φορολογική απαλλαγή, που συνίσταται στην απαλλαγή από την καταβολή φόρου εισοδήματος επί των πραγματοποιημένων προ φόρου κερδών, τα οποία προκύπτουν από το σύνολο των δραστηριοτήτων της επιχείρησης αφαιρουμένων του φόρου που αναλογεί στα κέρδη που διανέμονται ή αναλαμβάνονται από τους εταίρους, κατά μέγιστο εντός 15 φορολογικών ετών, από την πιστοποίηση της υλοποίησης του 50% του κόστους του επενδυτικού σχεδίου.

Επιδότηση του κόστους της δημιουργημένης απασχόλησης, η οποία συνίσταται στην κάλυψη του μισθολογικού κόστους των νέων θέσεων εργασίας που δημιουργούνται και συνδέονται με το επενδυτικό σχέδιο.

Σταθεροποίηση συντελεστή φορολογίας εισοδήματος.

Χρηματοδότηση επιχειρηματικού κινδύνου μέσω ταμείων συμμετοχών, με τα εξής είδη:

  • Ίδια κεφάλαια ή οιονεί ίδια κεφάλαια, ή επενδυτική χορηγία για την παροχή επενδύσεων χρηματοδότησης επιχειρηματικού κινδύνου.
  • Δάνεια για την παροχή επενδύσεων χρηματοδότησης επιχειρηματικού κινδύνου.

Όλες οι παραπάνω μορφές ενισχύσεων παρέχονται μεμονωμένα ή συνδυαστικά ανάλογα με τα καθεστώτα ενισχύσεων των νόμων.

ΕΠΙΛΕΞΙΜΟΙ ΦΟΡΕΙΣ

Επιλέξιμες για ενίσχυση από τα καθεστώτα του νόμου είναι οι επιχειρήσεις που είναι εγκατεστημένες ή έχουν υποκατάστημα στην Ελλάδα κατά την έναρξη εργασιών του επενδυτικού σχεδίου και έχουν μία από τις ακόλουθες μορφές: ατομική επιχείρηση, εμπορική εταιρεία, συνεταιρισμός, κοινωνικές συνεταιριστικές επιχειρήσεις, Αγροτικοί συνεταιρισμοί, Ομάδες Παραγωγών, Αγροτικές εταιρικές συμπράξεις του Ν. 4384/2016.

  • Οι υπό ίδρυση ή υπό συγχώνευση εταιρείες, με την υποχρέωση να έχουν ολοκληρώσει τις διαδικασίες δημοσιότητας πριν από την έναρξη εργασιών του επενδυτικού σχεδίου.
  • Επιχειρήσεις που λειτουργούν με την μορφή κοινοπραξίας με την προϋπόθεση καταχώρησής τους στο ΓΕΜΗ.
  • Δημόσιες ή δημοτικές επιχειρήσεις υπό προϋποθέσεις.

Οι παραπάνω φορείς των οποίων τα επενδυτικά σχέδια υπάγονται στις διατάξεις του νόμου, οφείλουν να τηρούν από το χρόνο έναρξης εργασιών του επενδυτικού σχεδίου βιβλία Γ’ κατηγορίας ή βιβλία Β’ κατηγορίας για επενδύσεις συνολικού προϋπολογισμού έως 300.000€, καθώς και διακριτή λογιστική παρακολούθηση των μεγεθών που σχετίζονται με την υλοποίηση του σχεδίου.

ΕΛΑΧΙΣΤΟ ΥΨΟΣ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΩΝ ΣΧΕΔΙΩΝ

Το ελάχιστο ύψος της επένδυσης, ορίζεται με βάση το μέγεθος του φορέα ήτοι:

α) για μεγάλες επιχειρήσεις στο ποσό των 500.000 ευρώ
β)για μεσαίες επιχειρήσεις, συνεταιρισμούς και για σχηματισμούς
συνέργειας και δικτύωσης (clusters), στο ποσό των 250.000 ευρώ
γ) για μικρές επιχειρήσεις, στο ποσό των 150.000 ευρώ
δ)για πολύ μικρές επιχειρήσεις, στο ποσό των 100.000 ευρώ
ε) για Κοινωνικές Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις (Κοιν. Σ. Επ.), Αγροτικούς Συνεταιρισμούς, Ομάδες Παραγωγών, Αγροτικές Εταιρικές Συμπράξεις, στο ποσό των 50.000 ευρώ. 

Τα επενδυτικά σχέδια που υπάγονται στα καθεστώτα ενίσχυσης του παρόντος νόμου, θα πρέπει να έχουν τον χαρακτήρα αρχικής επένδυσης και συγκεκριμένα να πληρούν μία από τις ακόλουθες προϋποθέσεις:

  • Δημιουργία νέας μονάδας
  • Επέκταση της δυναμικότητας υφιστάμενης μονάδας.
  • Διαφοροποίηση της παραγωγής μίας μονάδας σε προϊόντα ή υπηρεσίες που δεν έχουν παραχθεί ποτέ σε αυτήν, με τον όρο ότι οι επιλέξιμες δαπάνες υπερβαίνουν τουλάχιστον κατά 200% τη λογιστική αξία των στοιχείων ενεργητικού που χρησιμοποιούνται εκ νέου, όπως έχει καταγραφεί στον προηγούμενο της έναρξης εργασιών της επένδυσης, οικονομικό έτος.
  • Θεμελιώδη αλλαγή του συνόλου της παραγωγικής διαδικασίας υφιστάμενης μονάδας, με τον όρο ότι οι επιλέξιμες δαπάνες υπερβαίνουν τις αποσβέσεις των στοιχείων ενεργητικού που συνδέονται με τη δραστηριότητα, κατά τη διάρκεια τριών προηγούμενων ετών.
  • Απόκτηση του συνόλου στοιχείων ενεργητικού, που ανήκουν σε επιχειρηματική εγκατάσταση που έχει κλείσει και η οποία αγοράζεται από επενδυτή που δεν σχετίζεται με τον πωλητή, αποκλειόμενης της απλής εξαγοράς των μετοχών της επιχείρησης.

ΙΔΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ

Η συμμετοχή του φορέα στο κόστος του επενδυτικού σχεδίου δύναται να γίνει είτε μέσω ιδίων κεφαλαίων, είτε με εξωτερική χρηματοδότηση, με την προϋπόθεση ότι το 25% του συνολικού επενδυτικού κόστους δεν περιέχει καμία κρατική ενίσχυση, στήριξη ή παροχή.

ΕΠΙΛΕΞΙΜΕΣ ΔΑΠΑΝΕΣ

Α. Επιλέξιμες δαπάνες περιφερειακών ενισχύσεων

Α1. Επενδυτικές δαπάνες σε ενσώματα στοιχεία ενεργητικού:

1. Δαπάνες κατασκευής, επέκτασης, εκσυγχρονισμού κτιριακών εγκαταστάσεων καθώς και ειδικών και βοηθητικών. Οι δαπάνες δεν μπορεί να υπερβαίνουν το 45% του συνόλου των επιλέξιμων δαπανών περιφερειακών ενισχύσεων ή το 60% για τις επενδύσεις τουρισμού, ή το 80% για επενδυτικά σχέδια που υλοποιούνται σε διατηρητέα κτίρια ή το 70% για τις επενδύσεις logistics.

2. Αγορά και εγκατάσταση καινούργιων σύγχρονων μηχανημάτων και λοιπού εξοπλισμού, συμπεριλαμβανομένων και των τεχνικών εγκαταστάσεων και των μεταφορικών μέσων που κινούνται εντός του χώρου της μονάδας.

3. Τα μισθώματα της χρηματοδοτικής μίσθωσης καινούργιων σύγχρονων μηχανημάτων και λοιπού εξοπλισμού.

4. Οι δαπάνες εκσυγχρονισμού ειδικών εγκαταστάσεων (πλην κτιριακών) και μηχανολογικών εγκαταστάσεων.

5. Η αγορά του συνόλου των υφιστάμενων παγίων στοιχείων (κτίρια, μηχανήματα, λοιπός εξοπλισμός) ή και μέρους που συνδέονται άμεσα με μία παραγωγική μονάδα, εφ΄όσον σωρευτικά ισχύουν τα ακόλουθα: η μονάδα έχει παύσει τη λειτουργία της, η απόκτηση πραγματοποιείται από τον φορέα της επένδυσης που δεν σχετίζεται με τον πωλητή, τα μηχανήματα και ο λοιπός εξοπλισμός δεν δύναται να είναι παλαιότερα των 7 ετών από την ημερομηνία κτήσης τους και να μην έχουν επιχορηγηθεί στο παρελθόν.

Α2. Επιλέξιμες δαπάνες σε άυλα στοιχεία ενεργητικού:

1. Μεταφορά τεχνολογίας μέσω της αγοράς δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας, αδειών εκμετάλλευσης, ευρεσιτεχνιών, τεχνογνωσίας και μη κατοχυρωμένων τεχνικών γνώσεων.

2. Συστήματα διασφάλισης και ελέγχου ποιότητας, πιστοποιήσεων, προμήθειας και εγκατάστασης λογισμικού και συστημάτων οργάνωσης της επιχείρησης.

Το ανώτατο ποσοστό των άυλων δαπανών δεν πρέπει να υπερβαίνει το 75% του συνολικού κόστους της επένδυσης για τις ΜΜΕ και το 50% για τις μεγάλες επιχειρήσεις.

ΕΝΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΥΨΗ ΕΝΙΣΧΥΣΕΩΝ

Α. Για επενδυτικά σχέδια μέχρι 50 εκατομμύρια ευρώ και για τις δαπάνες περιφερειακού χαρακτήρα το ύψος ενίσχυσης ορίζεται ως το μέγιστο όριο του ακόλουθου Χάρτη Περιφερειακών Ενισχύσεων:

Στις μεγάλες επιχειρήσεις για επενδύσεις στις Περιφέρειες Δυτικής Μακεδονίας, Ιονίων Νήσων, Κρήτης, Στερεάς Ελλάδας, Αττικής και Νοτίου Αιγαίου, οι ενισχύσεις χορηγούνται μόνο για αρχική επένδυση για νέα οικονομική δραστηριότητα στη συγκεκριμένη περιοχή.

  • Για το τμήμα της δαπάνης μέχρι 50 εκατομμύρια ευρώ παρέχεται το 100% της ανώτατης επιτρεπόμενης ενίσχυσης. Για το τμήμα της δαπάνης που υπερβαίνει τα 50 εκατομμύρια ευρώ και μέχρι τα 100 εκατομμύρια ευρώ, παρέχεται το 50% του ανώτατου περιφερειακού ορίου.
  • Για το τμήμα της δαπάνης που υπερβαίνει τα 100 εκατομμύρια ευρώ δεν παρέχεται κανένα ποσοστό ενίσχυσης.
    Το συνολικό ποσό ενίσχυσης ανά υποβαλλόμενο επενδυτικό σχέδιο δεν δύναται να υπερβεί το ποσό των 5 εκατομμυρίων ευρώ, εκτός εάν ορίζεται διαφορετικά στον νόμο. Οι παρεχόμενες σε κάθε φορέα ενισχύσεις, δεν μπορούν να υπερβούν σωρευτικά τα 10.000.000 ευρώ για μεμονωμένη επιχείρηση και τα 20.000.000 ευρώ για το σύνολο των συνεργαζόμενων ή συνδεδεμένων επιχειρήσεων.

Β. Επιλέξιμες δαπάνες εκτός περιφερειακών ενισχύσεων
1. Επενδυτικές δαπάνες για συμβουλευτικές υπηρεσίες σε ΜΜΕ. Ενισχύονται μέχρι ποσοστού 5% επί του κόστους περιφερειακών ενισχύσεων και έως του ποσού των 50.000 ευρώ, με ποσοστό ενίσχυσης 50%.
2. Δαπάνες εκκίνησης για τις υπό ίδρυση μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις. Ενισχύονται μέχρι το ποσό των 100.000 ευρώ ή μέχρι 200.000 ευρώ για τις καινοτόμες μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις, μέχρι το ποσοστό 10% ή 20% αντίστοιχα του ενισχυόμενου κόστους των περιφερειακών ενισχύσεων.
3. Δαπάνες καινοτομίας για ΜΜΕ όπως,

  • οι δαπάνες για την απόκτηση , επικύρωση και προστασία των διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας και λοιπών άυλων στοιχείων ενεργητικού,
  • οι δαπάνες μισθοδοσίας προσωπικού υψηλής ειδίκευσης για δραστηριότητες ανάπτυξης και καινοτομίας που αποσπάται από οργανισμό έρευνας και διάδοσης γνώσεων ή από μεγάλη επιχείρηση,
  • οι δαπάνες για συμβουλευτικές και υποστηρικτικές υπηρεσίες στον τομέα της καινοτομίας.
    Ενισχύονται με ποσοστό 50% και δύναται να ανέλθουν έως 1% του συνόλου του ενισχυόμενου κόστους περιφερειακών ενισχύσεων και έως 100.000 ευρώ.

4. Δαπάνες για διαδικαστικά και οργανωτική καινοτομία για ΜΜΕ, όπως

  • δαπάνες προσωπικού,
  • δαπάνες οργάνων, εξοπλισμού, κτιρίων και γηπέδων για όσο χρόνο χρησιμοποιούνται,
  • δαπάνες για γνώσεις και διπλώματα ευρεσιτεχνίας,
  • πρόσθετα γενικά έξοδα και λοιπές λειτουργικές δαπάνες,
  • Ενισχύονται με ποσοστό 50% και δύναται να ανέλθουν έως το 20% του συνόλου του ενισχυόμενου κόστους περιφερειακών ενισχύσεων.

5.Δαπάνες για συνεργατικούς σχηματισμούς καινοτομίας

  • επενδυτικές δαπάνες σε άυλα ενσώματα στοιχεία ενεργητικού
  • δαπάνες προσωπικού και διοικητικές για τη διαχείριση και την προβολή του συνεργατικού σχηματισμού, την οργάνωση προγραμμάτων επαγγελματικής κατάρτισης, εργαστηρίων και συνεδρίων για διάστημα
  • Ενισχύονται με ποσοστό 50% και αυξάνεται στο 65% για clusters καινοτομίας εγκατεστημένα σε περιοχές των Περιφερειών Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας, Θεσσαλίας, Ηπείρου, Δυτικής Ελλάδος, Πελοποννήσου και Βορείου Αιγαίου, ενώ ενισχύονται στο 55% για τα clusters καινοτομίας που είναι εγκατεστημένα σε περιοχές των Περιφερειών Αττικής , Κρήτης, Ιονίων Νήσων, Στερεάς Ελλάδας, Δυτικής Μακεδονίας και Νοτίου Αιγαίου. Για τις δαπάνες λειτουργίας των clusters η ενίσχυση δεν μπορεί να υπερβαίνει το 50% των συνολικών επιλέξιμων δαπανών κατά τη διάρκεια της χρονικής περιόδου χορήγησης της ενίσχυσης.

6. Επενδυτικές δαπάνες για μέτρα για την επίτευξη υψηλότερου επιπέδου ενεργειακής απόδοσης.

Ενισχύονται σε ποσοστό έως των 45% των επιλέξιμων δαπανών για μεγάλες επιχειρήσεις, 55% για μεσαίες και 65% για μικρές για επενδύσεις στις Περιφέρειες Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας, Θεσσαλίας, Ηπείρου, Δυτικής Ελλάδας, Πελοποννήσου και Βορείου Αιγαίου ενώ η ενίσχυση κυμαίνεται σε ποσοστό 35% για μεγάλες επιχειρήσεις, 45% για μεσαίες και 55% για μικρές, για επενδύσεις στις Περιφέρειες Αττικής, Στερεάς Ελλάδας, Δυτικής Μακεδονίας, Ιονίων Νήσων, Κρήτης, και Νοτίου Αιγαίου.
Οι δαπάνες δύναται να ανέλθουν έως ποσοστό 5% επί του συνολικού ενισχυόμενου κόστους περιφερειακών ενισχύσεων.

7. Επενδυτικές δαπάνες για την συμπαραγωγή ενέργειας υψηλής απόδοσης από ΑΠΕ, που αντιστοιχούν σε παραγωγή θερμότητας που αξιοποιείται για θέρμανση διεργασιών ή χώρων.

Ενισχύονται σε ποσοστό έως 60% για τις μεγάλες επιχειρήσεις, 70% για τις μεσαίες επιχειρήσεις και έως 80% για τις μικρές επιχειρήσεις για επενδύσεις στις Περιφέρειες Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας , Θεσσαλίας, Ηπείρου, Δυτικής Ελλάδας, Πελοποννήσου και Βορείου Αιγαίου, ενώ η ενίσχυση κυμαίνεται σε ποσοστό έως 50% για τις μεγάλες επιχειρήσεις, 60% για τις μεσαίες επιχειρήσεις και 70% για τις μικρές επιχειρήσεις για επενδύσεις στις Περιφέρειες Αττικής, Στερεάς Ελλάδας, Δυτικής Μακεδονίας , Ιονίων Νήσων, Κρήτης και Νοτίου Αιγαίου.

8.Δαπάνες για αυτοπαραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας ή θερμότητας από ΑΠΕ καθώς και για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από μικρά υδροηλεκτρικά έργα για επενδυτικά σχέδια παραγωγής θερμότητας/ ψύξης από ΑΠΕ και παραγωγής αειφόρων βιοκαυσίμων που δεν βασίζονται σε εδώδιμα φυτά.

Ενισχύονται οι δαπάνες σε ποσοστό 45% ή 60% για τις μεγάλες επιχειρήσεις, 55% ή 70% για τις μεσαίες και 65% ή 80% για τις μικρές επενδύσεις
στις Περιφέρειες Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας, Θεσσαλίας, Ηπείρου, Δυτικής Ελλάδας, Πελοποννήσου και Βορείου
Αιγαίου, ενώ η ενίσχυση κυμαίνεται σε ποσοστό 35% ή 50% για τις μεγάλες επιχειρήσεις, 45% ή 60% για τις μεσαίες επιχειρήσεις και 55% ή 70% για τις μικρές επιχειρήσεις για επενδύσεις στις Περιφέρειες Αττικής, Στερεάς Ελλάδας, Δυτικής Μακεδονίας , Ιονίων Νήσων, Κρήτης και Νοτίου Αιγαίου. Οι δαπάνες δύναται να ανέλθουν έως ποσοστό 15% επί του συνολικού ενισχυόμενου κόστους του επενδυτικού σχεδίου.

9.Δαπάνες για την εγκατάσταση αποδοτικών συστημάτων τηλεθέρμανσης και τηλεψύξης.

Ενισχύονται οι δαπάνες σε ποσοστό 60% για τις μεγάλες επιχειρήσεις, 70% για τις μεσαίες και 80% για τις μικρές επιχειρήσεις στις Περιφέρειες Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας, Θεσσαλίας, Ηπείρου, Δυτικής Ελλάδας, Πελοποννήσου και Βορείου Αιγαίου, ενώ η ενίσχυση κυμαίνεται σε ποσοστό 50% για τις μεγάλες επιχειρήσεις, 60% για τις μεσαίες επιχειρήσεις και 70% για τις μικρές επιχειρήσεις για επενδύσεις στις Περιφέρειες Αττικής, Ιονίων Νήσων, Δυτικής Μακεδονίας, Κρήτης, Στερεάς Ελλάδας και Νοτίου Αιγαίου.

10. Δαπάνες για την αποκατάσταση μολυσμένων χώρων.

Επιλέξιμες είναι οι δαπάνες που απαιτούνται για τις εργασίες αποκατάστασης, μειωμένες κατά της αύξηση της αξίας του οικοπέδου. Στην περίπτωση της αποκατάστασης μολυσμένων χώρων, όλες οι δαπάνες στις οποίες υποβάλλεται μια επιχείρηση κατά την αποκατάσταση του χώρου της μπορεί να θεωρηθούν επιλέξιμες επενδύσεις, ανεξαρτήτως του εάν είναι ή όχι δυνατή η εγγραφή των εν λόγω δαπανών στον ισολογισμό της ως πάγιων στοιχείων ενεργητικού. Οι δαπάνες ενισχύονται με ποσοστό 50% και δύναται να ανέλθουν έως ποσοστό 10% επί του συνολικού ενισχυόμενου κόστους του επενδυτικού σχεδίου.

Γ. Μισθολογικό Κόστος των νέων θέσεων εργασίας που δημιουργούνται ως αποτέλεσμα της υλοποίησης του επενδυτικού σχεδίου, υπολογιζόμενο για περίοδο δύο ετών από την δημιουργία κάθε θέσης.

Το μισθολογικό κόστος αποτελεί επιλέξιμη δαπάνη μόνο αυτοτελώς και όχι σε συνδυασμό με τα προηγούμενα είδη δαπανών. Για τη χρήση της συγκεκριμένης ενίσχυσης πρέπει σωρευτικά να ισχύουν τα ακόλουθα:

  • Το επενδυτικό έργο συνεπάγεται καθαρή αύξηση του αριθμού των εργαζομένων (σε Ε.Μ.Ε.) στη συγκεκριμένη επιχειρηματική εγκατάσταση, σε σύγκριση με τον μέσο όρο του προηγούμενου δωδεκάμηνου με διατήρηση των υφιστάμενων θέσεων εργασίας.
  • Η πλήρωση όλων των θέσεων εργασίας θα πραγματοποιηθεί εντός τριών ετών από την ημερομηνία ολοκλήρωσης και έναρξης παραγωγικής λειτουργίας της επένδυσης.
  • Κάθε θέση εργασίας που δημιουργείται μέσω της επένδυσης, διατηρείται στη συγκεκριμένη περιοχή για περίοδο τουλάχιστον 5 ετών για τις μεγάλες επιχειρήσεις ή 3 ετών για τις μικρομεσαίες, από την ημερομηνία δημιουργίας τους.

Δ. Έναρξη – Ολοκλήρωση Επένδυσης

Η έναρξη υλοποίησης του επενδυτικού σχεδίου πριν την έκδοση της απόφασης υπαγωγής μπορεί να πραγματοποιηθεί κατόπιν της υποβολής της αίτησης υπαγωγής στις διατάξεις ενίσχυσης του επενδυτικού νόμου. Η ολοκλήρωση του οικονομικού και φυσικού αντικειμένου της επένδυσης και η έναρξη παραγωγικής λειτουργίας πρέπει να πραγματοποιηθούν εντός 3 ετών από την ημερομηνία δημοσίευσης της απόφασης υπαγωγής. Δύναται η ημερομηνία ολοκλήρωσης να παραιτηθεί κατά 2 έτη εφόσον υλοποιηθεί εντός της αρχικής 3ετίας το 50% του εγκριθέντος έργου και υποβληθεί σχετικό αίτημα συνοδευμένο με εμπεριστατωμένη αιτιολόγηση, πριν από τη λήξη της αρχικής προθεσμίας ολοκλήρωσης.

ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΕΝΙΣΧΥΣΕΩΝ
Φορολογική Απαλλαγή

Το δικαίωμα έναρξης χρήσης της ωφέλειας του κινήτρου της φορολογικής απαλλαγής θεμελιώνεται με την πιστοποίηση της υλοποίησης του 50% του κόστους του επενδυτικού σχεδίου από το αρμόδιο όργανο ελέγχου και με την προϋπόθεση της προηγούμενης κάλυψης από την επιχείρηση του συνόλου της ίδιας συμμετοχής. Ο φορέας δύναται να αξιοποιήσει το σύνολο της δικαιούμενης ενίσχυσης της φορολογικής απαλλαγής εντός δεκαπέντε (15) φορολογικών ετών από το έτος θεμελίωσης του δικαιώματος χρήσης της ωφέλειας με τους ακόλουθους, σωρευτικά περιορισμούς:

  • Η δικαιούμενη ενίσχυση να μην υπερβαίνει, κατ’ έτος το είκοσι τοις εκατό (20%) του συνολικού εγκεκριμένου ποσού της φορολογικής απαλλαγής, μέχρι το φορολογικό έτος της έκδοσης της απόφασης ολοκλήρωσης και έναρξης της παραγωγικής λειτουργίας της επένδυσης.
  • Η δικαιούμενη ενίσχυση να μην υπερβαίνει τα πενήντα τοις εκατό (50%) του συνολικού εγκεκριμένου ποσού της φορολογικής απαλλαγής, μέχρι το φορολογικό έτος της έκδοσης της απόφασης ολοκλήρωσης και έναρξης της παραγωγικής λειτουργίας της επένδυσης.

Καταβολή Ενίσχυσης

Η καταβολή της ενίσχυσης ή η χρήση της ωφέλειας από το δικαιούχο δύναται να πραγματοποιείται είτε εφάπαξ με την έκδοση της απόφασης ολοκλήρωσης και έναρξης παραγωγικής λειτουργίας του επενδυτικού σχεδίου, είτε σταδιακά με τις προϋποθέσεις των επόμενων παραγράφων.

Επιχορήγηση

Ποσό που ανέρχεται μέχρι το πενήντα τοις εκατό (50%) της εγκεκριμένης επιχορήγησης δύναται να καταβάλλεται μετά την πιστοποίηση από το αρμόδιο όργανο ελέγχου της υλοποίησης του 50% του συνολικού κόστους του επενδυτικού σχεδίου και με την προϋπόθεση της προηγούμενης κάλυψης από την επιχείρηση του συνόλου της ιδίας συμμετοχής. Το υπόλοιπο ποσό της επιχορήγησης ή το σύνολό της σε περίπτωση μη εφαρμογής της παραπάνω ρύθμισης καταβάλλεται μετά την έκδοση της απόφασης ολοκλήρωσης και έναρξης παραγωγικής λειτουργίας της επένδυσης.

ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΗΣ ΜΙΣΘΩΣΗΣ

Η έναρξη της καταβολής της επιδότησης χρηματοδοτικής μίσθωσης δύναται να πραγματοποιείται μετά την πιστοποίηση από το αρμόδιο όργανο ελέγχου της εγκατάστασης στην μονάδα του συνόλου του μισθωμένου εξοπλισμού σύμφωνα με τη σύμβαση χρηματοδοτικής μίσθωσης.

Η επιδότηση καταβάλλεται ανά εξάμηνο και μετά την εκάστοτε πληρωμή των δόσεων του μισθώματος εκ μέρους του φορέα της επένδυσης. Το ποσό που καταβάλλεται υπολογίζεται επί της αξίας απόκτησης του εξοπλισμού, το οποίο εμπεριέχεται στις καταβαλλόμενες δόσεις, σύμφωνα με τα εγκεκριμένα ποσοστά ενισχύσεων και με τον περιορισμό της μη υπέρβασης της καταβολής του εξήντα τοις εκατό (60%) του εγκεκριμένου ποσού μέχρι την έκδοση της απόφασης ολοκλήρωσης και έναρξης της παραγωγικής λειτουργίας του επενδυτικού σχεδίου.

Είναι δυνατή η προεξόφληση των δόσεων χρηματοδοτικής μίσθωσης από τον φορέα της επένδυσης μόνο για τους τελευταίους δώδεκα (12) μήνες της σύμβασης μίσθωσης, όπως αυτή έχει εγκριθεί από την αρμόδια υπηρεσία.

ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΜΕΝΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ

Η έναρξη της επιδότησης του κόστους της δημιουργημένης απασχόλησης δύναται να πραγματοποιείται μετά την πιστοποίηση από το αρμόδιο όργανο ελέγχου δημιουργίας των συνδεόμενων με το επενδυτικό σχέδιο θέσεων εργασίας,

Η επιδότηση καταβάλλεται ανά εξάμηνο και μετά την εκάστοτε πληρωμή του μισθολογικού κόστους εκ μέρους του φορέα της επένδυσης, με τον περιορισμό της υπέρβασης της καταβολής του εξήντα τοις εκατό (60%) του εγκεκριμένου ποσού μέχρι την έκδοση της απόφασης ολοκλήρωσης και έναρξης της παραγωγικής λειτουργίας της επένδυσης.

Αυτή η εικόνα δεν έχει ιδιότητα alt. Το όνομα του αρχείου είναι img2-300x69.png
Αυτή η εικόνα δεν έχει ιδιότητα alt. Το όνομα του αρχείου είναι img33.png

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Ι
Ειδικές κατηγορίες ενισχύσεων

Ειδικές κατηγορίες ενισχύσεων, όπως αυτές ορίζονται στα επιμέρους καθεστώτα του Ειδικού Μέρους, παρέχονται σε :

Α. Εξωστρεφείς: μικρομεσαίες επιχειρήσεις, οι οποίες αύξησαν την εξωστρέφειά τους, δηλαδή το λόγο αξίας των εξαγωγών τους προς τον κύκλο εργασιών τους, είτε σε ποσοστό τουλάχιστον 10% κατά μέσο όρο την τελευταία τριετία πριν την αίτηση υπαγωγής του επενδυτικού σχεδίου, είτε σε ποσοστό τουλάχιστον 5% κατά μέσο όρο την τελευταία τριετία πριν το έτος υποβολής της αίτησης υπαγωγής του επενδυτικού σχεδίου, εφόσον οι εξαγωγές καταλαμβάνουν περισσότερο από το 70% του κύκλου εργασιών τους το τρίτο έτος πριν το έτος υποβολής της αίτησης υπαγωγής του επενδυτικού σχεδίου.

Β. Καινοτόμες: μικρομεσαίες επιχειρήσεις, των οποίων οι δαπάνες έρευνας και ανάπτυξης έχουν υπερβεί το 10% του συνόλου των λειτουργικών τους δαπανών, για ένα τουλάχιστον έτος από τα τρία τελευταία πριν την υποβολή της αίτησης υπαγωγής στις διατάξεις του παρόντος.

Γ. Επιχειρήσεις που προχωρούν σε διαδικασία συγχώνευσης: ανεξάρτητες μικρομεσαίες επιχειρήσεις, οι οποίες μετά την ημερομηνία δημοσίευσης του παρόντος νόμου προχωρούν σε διαδικασία συγχώνευσης, είτε με απορρόφηση, είτε με δημιουργία νέας εταιρείας, αποκλειόμενης ρητά της εξαγοράς.

Δ. Επιχειρήσεις οι οποίες παρουσιάζουν αύξηση της απασχόλησής τους: μικρομεσαίες επιχειρήσεις που αύξησαν την απασχόλησή τους (με βάση τις Ετήσιες Μονάδες Εργασίας) σε ποσοστό τουλάχιστον 10% την τελευταία τριετία πριν την αίτηση υπαγωγής του επενδυτικού σχεδίου στις διατάξεις του παρόντος νόμου.

Ε. Συνεταιρισμούς, Κοινωνικές Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις (Κοιν. Σ.Επ.) του Ν.4019/2011, καθώς και Ομάδες Παραγωγών (ΟΠ) και Αγροτικές Εταιρικές Συμπράξεις (ΑΕΣ) του Ν.4384/2016,

ΣΤ.Επιχειρήσεις οι οποίες δραστηριοποιούνται σε κλάδους τεχνολογίας, πληροφορικής, επικοινωνίας (ΤΠΕ) και αγροδιατροφής.

Ζ. Επιχειρήσεις, οι οποίες επιτυγχάνουν αυξημένη προστιθέμενη αξία, όπως αυτή προσδιορίζεται από την ΕΛΣΤΑΤ κατά το χρόνο έκδοσης της απόφασης της προκήρυξης, σε σχέση με το μέσο όρο του κλάδου τους.

Η. Επιχειρήσεις, των οποίων το υπαγόμενο επενδυτικό σχέδιο υλοποιείται σε Βιομηχανικές και Επιχειρηματικές Περιοχές (Β.Ε.ΠΕ.), Επιχειρηματικά Πάρκα (Ε.Π.) εξαιρουμένων των Επιχειρηματικών Πάρκων Ενδιάμεσου Βαθμού Οργάνωσης (Ε.Π.Ε.Β.Ο.), Τεχνολογικά Πάρκα και Θύλακες Υποδοχής Καινοτόμων Δραστηριοτήτων (ΘΥ.Κ.Τ.) και δεν αφορούν σε εκσυγχρονισμό ή επέκταση υφιστάμενων δομών της ενισχυόμενης επιχείρησης.

Θ. Επιχειρήσεις των οποίων το επενδυτικό σχέδιο υλοποιείται σε ειδικές περιοχές, όπως ορεινές περιοχές, παραμεθόριες περιοχές, δηλαδή περιοχές σε απόσταση 30 χιλιομέτρων από τα σύνορα καθώς και τα νησιά της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου, της νήσου της Σαμοθράκης του Νομού Έβρου και του Νομού Δωδεκανήσων, νησιώτικες περιοχές, δηλαδή τα νησιά με πληθυσμό μικρότερο των 3.100 κατοίκων και περιοχές που παρουσιάζουν μεγάλη πληθυσμιακή μείωση, όπως αυτή προκύπτει κατά τα έτη των δύο πιο πρόσφατων απογραφών (2001 και 2011) και αφορά μείωση μόνιμου πληθυσμού άνω του 30%.

Ι. Επιχειρήσεις των οποίων το επενδυτικό σχέδιο υλοποιείται σε περιοχές με ιδιαίτερα αυξημένες μεταναστευτικές ροές και ιδίως: Αγαθονήσι, Κάλυμνος, Καστελόριζο, Κως, Λέρος, Λέσβος, Σάμος, Σύμη , Χίος.

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΙΙ: ΕΠΙΛΕΞΙΜΟΙ ΤΟΜΕΙΣ ΚΑΙ ΚΛΑΔΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣb>ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΙΙ: ΕΠΙΛΕΞΙΜΟΙ ΤΟΜΕΙΣ ΚΑΙ ΚΛΑΔΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ

espa_banner