Δημοσιεύσεις

Leader Ιδιωτικές επενδύσεις - Νομός Βοιωτίας

Προθεσμίες υποβολών προτάσεων επιχορήγησης Το πρόγραμμα «Τοπική Ανάπτυξη με Πρωτοβουλία Τοπικών Κοινοτήτων, (ΤΑΠΤοΚ), LEADER/CLLD» προκηρύσσεται σε διαφορετικά χρονικά διαστήματα, ανά Περιφερειακή Ενότητα (Νομό). Στην τρέχουσα χρονική περίοδο, στις Περιφέρειες Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας, είναι «ανοιχτές» οι ημερομηνίες για υποβολές προτάσεων:
  • Έως 20-06-2019
    1. ΔΗΜΟΣ ΛΕΒΑΔΕΩΝ (Δημοτική Κοινότητα Λεβαδέων εκτός σχεδίου πόλεως Λιβαδειάς και οι οικισμοί: Ανάληψη, Άνω Σούρπη, Ελικώνας, Περαχώριο, Σταθμός, Τζιμαίικα, Τσουκαλάδες), Τοπική Κοινότητα Λαφυστίου, Τοπική Κοινότητα Ρωμαιίκου, Τοπική Κοινότητα Δαυλείας, Τοπική Κοινότητα Μαυρονερίου, Τοπική Κοινότητα Παρορίου, Δημοτική Κοινότητα Αγίου Γεωργίου, Τοπική Κοινότητα Αγίας Άννας, Τοπική Κοινότητα Αγίας Τριάδος, Τοπική Κοινότητα Αλαλκομενών, Τοπική Κοινότητα Κορωνείας, Δημοτική Κοινότητα Κυριακίου, Τοπική Κοινότητα Χαιρωνείας, Τοπική Κοινότητα Αγίου Βλασίου, Τοπική Κοινότητα Ακοντίου, Τοπική Κοινότητα Ανθοχωρίου, Τοπική Κοινότητα Βασιλικών, Τοπική Κοινότητα Θουρίου, Τοπική Κοινότητα Προσηλίου, Τοπική Κοινότητα Προφήτου Ηλία.
    2. ΔΗΜΟΣ ΑΛΙΑΡΤΟΥ Δημοτική Κοινότητα Αλιάρτου, Τοπική Κοινότητα Ευαγγελιστρίας, Τοπική Κοινότητα Πέτρας, Τοπική Κοινότητα Σωληναρίου, Τοπική Κοινότητα Υψηλάντου, Τοπική Κοινότητα Θεσπιών, Τοπική Κοινότητα Άσκρης, Τοπική Κοινότητα Λεονταρίου, Τοπική Κοινότητα Μαυρομματίου, Τοπική Κοινότητα Νεοχωρίου Θεσπιών.
    3. ΔΗΜΟΣ ΔΙΣΤΟΜΟΥ – ΑΡΑΧΟΒΑΣ – ΑΝΤΙΚΥΡΑΣ Δημοτική Κοινότητα Διστόμου, Τοπική Κοινότητα Στειρίου, Δημοτική Κοινότητα Αντικύρας, Δημοτική Κοινότητα Αραχόβης.
    4. ΔΗΜΟΣ ΘΗΒΑΙΩΝ Δημοτική Κοινότητα Θηβαίων (εκτός σχεδίου πόλεως Θήβας), Τοπική Κοινότητα Αμπελοχωρίου, Τοπική Κοινότητα Ελεώνος, Τοπική Κοινότητα Μουρικίου, Τοπική Κοινότητα Νεοχωρακίου, Τοπική Κοινότητα Υπάτου, Δημοτική Κοινότητα Βαγίων, Τοπική Κοινότητα Δομβραίνης, Τοπική Κοινότητα Ελλοπίας, Τοπική Κοινότητα Θίσβης, Τοπική Κοινότητα Ξηρονομής, Τοπική Κοινότητα Χώστια, Τοπική Κοινότητα Καπαρελλίου, Τοπική Κοινότητα Λεύκτρων, Τοπική Κοινότητα Λουτουφίου, Τοπική Κοινότητα Μελισσοχωρίου, Τοπική Κοινότητα Πλαταιών.
    5. ΔΗΜΟΣ ΟΡΧΟΜΕΝΟΥ Δημοτική Κοινότητα Ορχομενού, Τοπική Κοινότητα Αγίου Δημητρίου, Τοπική Κοινότητα Αγίου Σπυρίδωνος, Τοπική Κοινότητα Διονύσου, Τοπική Κοινότητα Καρυάς, Τοπική Κοινότητα Λουτσίου, Τοπική Κοινότητα Παύλου, Τοπική Κοινότητα Πύργου, Τοπική Κοινότητα Ακραιφνίου, Τοπική Κοινότητα Κάστρου, Τοπική Κοινότητα Κοκκίνου.
    6. ΔΗΜΟΣ ΤΑΝΑΓΡΑΣ Δημοτική Κοινότητα Σχηματαρίου, Τοπική Κοινότητα Πύλης, Τοπική Κοινότητα Δάφνης, Τοπική Κοινότητα Σκούρτων, Τοπική Κοινότητα Στεφάνης, Δημοτική Κοινότητα Οινοφύτων, Τοπική Κοινότητα Αγίου Θωμά, Τοπική Κοινότητα Κλειδίου, Τοπική Κοινότητα Άρματος, Τοπική Κοινότητα Ασωπίας, Τοπική Κοινότητα Καλλιθέας, Τοπική Κοινότητα Τανάγρας.
  • 19.2.2.2 Ενίσχυση επενδύσεων στην μεταποίηση, εμπορία και/ή ανάπτυξη γεωργικών προϊόντων με αποτέλεσμα μη γεωργικό προϊόν για την εξυπηρέτηση ειδικών στόχων της τοπικής στρατηγικής. 40% επιχορήγηση.
  • 19.2.2.3 Ενίσχυση επενδύσεων στον τομέα του τουρισμού με σκοπό την εξυπηρέτηση ειδικών στόχων της τοπικής στρατηγικής. 65% επιχορήγηση.
  • 19.2.2.4Ενίσχυση επενδύσεων στους τομείς της βιοτεχνίας, χειροτεχνίας, παραγωγής ειδών μετά την 1η μεταποίηση, και του εμπορίου με σκοπό την εξυπηρέτηση ειδικών στόχων της τοπικής στρατηγικής. 65% επιχορήγηση.
  • 19.2.2.5Ενίσχυση επενδύσεων παροχής υπηρεσιών για την εξυπηρέτηση του αγροτικού πληθυσμού (παιδικοί σταθμοί, χώροι αθλητισμού, πολιτιστικά κέντρα, κλπ) με σκοπό την εξυπηρέτηση ειδικών στόχων της τοπικής στρατηγικής. 65% επιχορήγηση.
  • 19.2.3.1 Οριζόντια εφαρμογή μεταποίησης, εμπορίας και/ή ανάπτυξης γεωργικών προϊόντων με αποτέλεσμα γεωργικό προϊόν με σκοπό την εξυπηρέτηση των στόχων της τοπικής στρατηγικής.40% επιχορήγηση.
  • 19.2.3.3 Οριζόντια εφαρμογή ενίσχυσης επενδύσεων στον τομέα του τουρισμού με σκοπό την εξυπηρέτηση των στόχων της τοπικής στρατηγικής.45% επιχορήγηση.
  • 19.2.3.4 Οριζόντια εφαρμογή ενίσχυσης επενδύσεων στους τομείς της βιοτεχνίας, χειροτεχνίας, παραγωγής ειδών μετά την 1η μεταποίηση, και του εμπορίου με σκοπό την εξυπηρέτηση των στόχων της τοπικής στρατηγικής.45% επιχορήγηση.
  • 19.2.3.5 Οριζόντια εφαρμογή ενίσχυσης επενδύσεων παροχής υπηρεσιών για την εξυπηρέτηση του αγροτικού πληθυσμού (παιδικοί σταθμοί, χώροι αθλητισμού, πολιτιστικά κέντρα, κλπ) με σκοπό την εξυπηρέτηση των στόχων της τοπικής στρατηγικής. 45% επιχορήγηση.
  • 19.2.7.2 Ανάπτυξη νέων προϊόντων, πρακτικών, διεργασιών και τεχνολογιών στον τομέα των τροφίμων και της δασοπονίας. 65% επιχορήγηση.
  • 19.2.7.3 Συνεργασία μεταξύ μικρών επιχειρήσεων για διοργάνωση κοινών μεθόδων εργασίας και τη κοινή χρήση εγκαταστάσεων και πόρων καθώς και για την ανάπτυξη και/ή την εμπορία τουριστικών υπηρεσιών, που συνδέονται με τον αγροτουρισμό. 65% επιχορήγηση.
  • 19.2.7.5 Διαφοροποίηση των γεωργικών δραστηριοτήτων σε δραστηριότητες που αφορούν την εκπαίδευση σχετικά με το περιβάλλον και τη διατροφή. 65% επιχορήγηση.
  • 19.2.7.7 Οριζόντια και κάθετη συνεργασία μεταξύ φορέων της αλυσίδας εφοδιασμού για τη δημιουργία, την ανάπτυξη και την προώθηση βραχέων αλυσίδων και τοπικών αγορών65% επιχορήγηση.
Είδος της ενίσχυσης και ποσά στήριξης Η ενίσχυση χορηγείται στο δικαιούχο με τη μορφή επιχορήγησης και το ύψος της υπολογίζεται βάσει των επιλέξιμων δαπανών. Ο συνολικός προϋπολογισμός κάθε αίτησης στήριξης δυνητικού δικαιούχου ενίσχυσης δεν μπορεί να υπερβεί τις 600.000 € για πράξεις που αφορούν σε υποδομές ή / και εξοπλισμό και τις 100.000€ για άυλες πράξεις. Σε περίπτωση χρήσης του καθεστώτος de minimis η μέγιστη Δημόσια Δαπάνη μπορεί να ανέλθει στις 200.000€ την τριετία συναθροίζοντας και τυχόν ενισχύσεις που έχουν ληφθεί ή θα ληφθούν, από άλλα μέτρα που υπάγονται στο καθεστώς de minimis σε οποιαδήποτε περίοδο τριών οικονομικών ετών σε επίπεδο ενιαίας επιχείρησης Ιδιωτική συμμετοχή για την επένδυση Είναι τα κεφάλαια που πρέπει να καλύψει ο δικαιούχος και ισούνται με τη διαφορά [Προϋπολογισμός Επένδυσης Μείον Επιχορήγηση]. Για την κάλυψη της ιδιωτικής συμμετοχής, ο δυνητικός δικαιούχος της ενίσχυσης μπορεί να χρησιμοποιήσει ιδίους πόρους (ίδια συμμετοχή) ή/και δάνειο ή/και συνδυασμό τους. Η απόδειξη της ιδιωτικής συμμετοχής δύναται να τεκμηριώνεται, είτε με υπεύθυνη δήλωση του δικαιούχου, είτε με σχετικό τραπεζικό έγγραφο είτε με την κατοχή άλλου άμεσα ρευστοποιήσιμου τίτλου όπως μετοχές και ομόλογα. Ειδικά για τις Υπό – δράσεις 19.2.3.3, 19.2.3.4, 19.2.3.5, η ιδιωτική συμμετοχή του δικαιούχου της ενίσχυσης πρέπει να ανέρχεται σε ποσοστό τουλάχιστον 25% των επιλέξιμων δαπανών, είτε μέσω ιδίων πόρων είτε μέσω εξωτερικής χρηματοδότησης και ειδικότερα μέσω εγκεκριμένου τραπεζικού δανεισμού (η έγκριση του δανείου προαπαιτείται της έκδοσης της απόφασης ένταξης της πράξης) και με μορφή που δεν ενέχει στοιχεία κρατικής ενίσχυσης. Όταν γίνεται χρήση Υπεύθυνης Δήλωσης περί ιδίων πόρων, θα πρέπει να αναγράφεται ότι σε περίπτωση δανεισμού, που θα ανέρχεται στο ως άνω ποσοστό, το δάνειο θα πρέπει να είναι ελεύθερο από κάθε είδους κρατική ενίσχυση, συμπεριλαμβανομένων τυχόν εγγυήσεων ή επιδοτήσεων επιτοκίου, ή δανείου με ευνοϊκότερους όρους χορήγησης μέσω κάθε είδους χρηματοδοτικών εργαλείων. Χρονοδιάγραμμα υλοποίησης επένδυσης Ο Δικαιούχος οφείλει να ολοκληρώσει το οικονομικό και φυσικό αντικείμενο της πράξης, εντός του εγκεκριμένου χρονοδιαγράμματός της, όπως δηλώνεται στην αίτηση στήριξης, και εντός, το πολύ, τριών (3) ετών από την στιγμή της ένταξης. Έναρξη επιλεξιμότητας δαπανών Ως έναρξη της περιόδου επιλεξιμότητας των δαπανών θεωρείται η οριστική υποβολή της αιτήσεως από το δικαιούχο στο Πληροφορικό Σύστημα Κρατικών Ενισχύσεων (ΠΣΚΕ), με εξαίρεση τις πράξεις που εμπίπτουν στον Καν 1407/2013 (υπό – δράσεις: 19.2.2.2, 19.2.2.3, 19.2.2.4 και 19.2.2.5), η επιλεξιμότητα των οποίων ξεκινάει από την ημερομηνία έγκρισης του Τοπικού Προγράμματος (12/12/2016). Δεν είναι επιλέξιμες προς χρηματοδότηση οι πράξεις που έχουν περατωθεί φυσικά ή εκτελεστεί πλήρως πριν να υποβάλει ο δικαιούχος στη διαχειριστική αρχή την αίτηση χρηματοδότησης βάσει του προγράμματος, ανεξάρτητα αν ο δικαιούχος έχει εκτελέσει όλες τις σχετικές πληρωμές. Επιλέξιμες (ενδεικτικά) δαπάνες
  • Η αγορά, η κατασκευή ή βελτίωση ακινήτου. Είναι επιλέξιμη δαπάνη η αγορά οικοδομημένης ή μη οικοδομημένης γης, σε περιπτώσεις πράξεων που περιλαμβάνουν κτιριακές υποδομές, καθώς και οι δαπάνες διαμόρφωσης του περιβάλλοντος χώρου προκειμένου να εξυπηρετούνται οι ανάγκες της επένδυσης, για ποσό μέχρι το 10 % των συνολικών επιλέξιμων δαπανών της πράξης. Για εγκαταλελειμμένες και πρώην βιομηχανικές εγκαταστάσεις που περιλαμβάνουν κτίρια, το όριο αυτό αυξάνεται στο 15 %.
  • Η αγορά (συμπεριλαμβανομένη της μεταφοράς και εγκατάστασης) εξοπλισμού και ο εξοπλισμός εργαστηρίων στο βαθμό που εξυπηρετεί τη λειτουργία της επένδυσης. Επίσης ο εξοπλισμός παραγωγής ενέργειας ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, εξοικονόμησης ύδατος και επεξεργασίας αποβλήτων, εφόσον αντιστοιχούν στην δυναμικότητα ή της ανάγκες της μονάδας και δεν αποτελούν μεμονωμένη δαπάνη αλλά συμπληρωματική δαπάνη σε παραγωγικές επενδύσεις
  • Αγορά καινούργιων οχημάτων και συγκεκριμένα: i) Οχημάτων μεταφοράς προϊόντων ειδικού τύπου τα οποία, σύμφωνα με την εθνική νομοθεσία, θεωρούνται απαραίτητα για την λειτουργία της επένδυσης. Το ύψος της δαπάνης για την αγορά οχημάτων ειδικού τύπου δεν μπορεί να υπερβαίνει το 10% του προϋπολογισμού του επενδυτικού σχεδίου. ii) Μέσων εσωτερικής μεταφοράς που καλύπτουν τις ανάγκες της επένδυσης.
  • Απόκτηση πιστοποιητικών διασφάλισης ποιότητας, τα οποία είναι αναγνωρισμένα από διεθνή ή εθνικά πρότυπα. Στις δαπάνες αυτές περιλαμβάνονται οι δαπάνες συμβούλου και πιστοποίησης.
  • Δαπάνες εξοπλισμού επιχείρησης, όπως αγορά fax, τηλεφωνικών εγκαταστάσεων, δικτύων ενδοεπικοινωνίας, ηλεκτρονικών υπολογιστών, λογισμικών, περιφερειακών μηχανημάτων και φωτοτυπικών.
  • Δαπάνες συστημάτων ασφαλείας εγκαταστάσεων, συστημάτων πυροσβεστικής προστασίας εγκαταστάσεων.
  • Γενικές δαπάνες συνδεόμενες με τις εγκαταστάσεις και τον εξοπλισμό της μονάδας, όπως αμοιβές αρχιτεκτόνων, μηχανικών και συμβούλων, αμοιβές για συμβουλές σχετικά με την περιβαλλοντική και οικονομική βιωσιμότητα, συμπεριλαμβανομένων των δαπανών για μελέτες σκοπιμότητας. Οι δαπάνες αυτές δεν μπορούν να υπερβαίνουν το 10% του Συνολικού Κόστους της πράξης. Στις δαπάνες αυτές δύναται να συμπεριλαμβάνεται και συμβουλευτικές υπηρεσίες για την υποβολή και την τεχνική υποστήριξη της αίτησης στήριξης.
  • Δαπάνες όπως απόκτηση ή ανάπτυξη λογισμικού και αποκτήσεις διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας, αδειών, δικαιωμάτων διανοητικής ιδιοκτησίας, εμπορικών σημάτων, δημιουργία αναγνωρίσιμου σήματος (ετικέτας) του προϊόντος, έρευνα αγοράς για τη διαμόρφωση της εικόνας του προϊόντος (συσκευασία, σήμανση).
  • Δαπάνες προβολής, όπως ιστοσελίδα, έντυπα, διαφήμιση και συμμετοχή σε εκθέσεις και μέχρι το 10% του συνολικού κόστους της πράξης.
  • Δαπάνες για μελέτες – επιχειρηματικά σχέδια. Αφορά δαπάνες, όπως οι μελέτες σκοπιμότητας, έρευνα αγοράς, εκπόνηση των επιχειρηματικών σχεδίων των δικαιούχων.
  • Δαπάνες για την εξεύρεση των εταίρων προκειμένου να καθορίσουν το επιχειρηματικό τους σχέδιο.
Ενδεικτικά κριτήρια αξιολόγησης για την έγκριση των επενδυτικών προτάσεων/span>
  • Η τυπική πληρότητα της αίτησης στήριξης.
  • Η ορθότητα, πληρότητα και ρεαλιστικότητα της Μελέτης Βιωσιμότητας.
  • Εξετάζεται εάν η πρόταση (Αίτηση Στήριξης, Δικαιολογητικά) είναι σύμφωνη με τα περιγραφόμενα που περιλαμβάνονται στην Προκήρυξη.
  • Αξιολογείται ο συνολικός αναλυτικός προϋπολογισμός της Αίτησης Στήριξης και πρέπει να αποδεικνύεται ο ολοκληρωμένος χαρακτήρας και η λειτουργικότητα της προτεινόμενης πράξης. Η εξέταση του κριτηρίου γίνεται με βάση σχετικά στοιχεία/προβλέψεις της μελέτης (π.χ. αρχιτεκτονικά σχέδια), ενώ παράλληλα υποβάλλεται από το δυνητικό δικαιούχο, έκθεση τεκμηρίωσης εξασφάλισης της προσβασιμότητας των ατόμων με αναπηρία.
  • Για τις υφιστάμενες επιχειρήσεις που καταθέτουν Αίτηση Στήριξης, εξετάζεται εάν λειτουργούν νόμιμα για όλες τις δηλωθείσες δραστηριότητες, γεγονός που θα πρέπει να τεκμηριώνεται με την προσκόμιση π.χ. Έναρξης εργασιών ή αποκόμματος από taxisNET, Άδειας Λειτουργίας ή Σήματος ΕΟΤ (για καταλύματα), τα οποία βρίσκονται σε ισχύ κατά την περίοδο υποβολής της αίτησης κλπ.
  • Καινοτόμος χαρακτήρας της πρότασης, χρήση καινοτομίας και νέων τεχνολογιών.
  • Δυνατότητα διάθεσης ιδίων κεφαλαίων.
  • Ετοιμότητα έναρξης υλοποίησης της πρότασης (εξασφάλιση των απαιτούμενων γνωμοδοτήσεων / εγκρίσεων / αδειών).